مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
۰ نفر

نمایشگاه سرزمین مقاومت به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در حال ساخت است و به زودی افتتاح می شود.

نمایشگاه

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه سرزمین مقاومت برای نخستین بار و با هدف روایتگری فرهنگ مقاومت در سایت برج میلاد عملیاتی شده است. ساخت این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و ۳۱ تیر با قیچی شدن روبان، درهای آن به روی بازدیدکنندگان باز می شود. نمایشگاه تا پایان شهریور دایر خواهد بود و بازدید از بخش های مختلف آن تداعی کننده صحنه های مقاومت و حمایت کشورهای محور مقاومت است.

محمدامین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بازدید از این نمایشگاه گفت: «با طراحی این مجموعه که به شکل فاخر در حال ساخت است به دنبال آن هستیم که لایه‌های پنهان فرهنگی و اجتماعی سرزمین‌های محورمقاومت را درقالب طرح‌های گردشگری به مردم معرفی کنیم. چرا که عموم مردم نمی‌دانند یمن، عراق، سوریه، لبنان و حتی ایران از چه ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی برخوردار هستند.»

نمایشگاهی برای روایت تمدن ها

او با بیان اینکه طراحی سرزمین تمدن‌ها برای معرفی ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی کشورهای حوزه مقاومت، در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: «مجموعه سرزمین تمدن ها یک مکان نمایشگاهی برای بازدید از چند ابنیه تاریخی نیست بلکه، مجموعه ای است که در آن با روایت‌ها و تمدنی رو به روهستیم که منشا تمدن بشری است. هنگامی که درباره تمدن شرق وعظمت آن را صحبت می‌شود درباره موضوعی که قدمت چندین هزار ساله دارد صحبت می‌شود که تمدن غربی با قدمت ۲۵۰ سال حرفی در مقابل آن ندارد.»

مسیری برای انتقال فرهنگ

توکلی‌زاده بر استفاده از ابزارهای متنوعی برای بیان فرهنگ و انتقال آن به دیگر سرزمین‌های تمدنی تاکید کرد و یکی ازشیوه‌های این انتقال را استفاده ازتمدن پوششی وغذایی مردم دانست و گفت: «باز کردن فرهنگ تمدنی با استفاده ازغذا وشیرینی و نوع پوشش، ازهنرهایی است که باید در مجموعه سرزمین تمدن‌ها مورد توجه قرارگیرد.ضرورت دارد فرهنگ غذایی مردم لبنان، عراق، سوریه و ایران با یکدیگرنزدیک شود تا به مفاهیم مشترکی از فرهنگ بین تمدن‌ها دست پیدا کنیم.»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: « استفاده ازموسیقی و آوای سرزمین‌های حوزه تمدنی هم اهمیت دارد و موسیقی دریچه‌ای برای انتقال فرهنگ‌ها وتمدن‌ها به یکدیگر است. درایام ماه محرم موسیقی حزین دارای اعتباروجایگاهی است که می‌توان از آن در آئین‌های مذهبی وعزاداری نیز استفاده کرد.»

کد خبر 865880
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha